OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Pedagogická fakulta (45000)
Title:
Nadaní žáci v reformujícím se školství - umíme je učit?
Citace
Škrabánková, J. Nadaní žáci v reformujícím se školství - umíme je učit?: Gifted children in reforming education - can we teach them?.
In:
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí - Sapere Aude 2011..
Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2011. MAGNANIMITAS, 2011. s. 13-22. ISBN 978-80-904877-2-7.
Subtitle
Gifted children in reforming education - can we teach them?
Publication year:
2011
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
674
Page from:
13
Page to:
22
Form of publication:
ISBN code:
978-80-904877-2-7
ISSN code:
Proceedings title:
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí - Sapere Aude 2011.
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
MAGNANIMITAS
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Vědecká konference s mezinárodní účastí - Sapere Aude 2011.
Conference venue:
Hradec králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Talent, gifted pupil, teacher´s creativity, preparing to work with gifted pupils, self reflection, awareness, reform, RVP ZV
Annotation in original language:
Příspěvek se zabývá postoji a názory učitelů a studentů na problematiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, konkrétně žáků nadaných. Učitelé potřebují pro práci s nadanými žáky vhodné přístupy, které rozvíjejí jejich talent. V příspěvku jsou prezentovány výsledky výzkumů, zaměřených na možnosti rozvoje nadání, které jsou nadaným žákům nabízeny učitelem v souvislosti s náplní požadavků Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Annotation in english language:
This contribution deals with the attitudes and opinions of teachers and students concerning pupils with special educational needs, specifically of gifted pupils. For work with talented pupils teachers need sufficient amount suitable approaches developing talent of these pupils. The contribution presents results of the research aimed to development possibilities of talent that teachers offer to gifted students in connection with demands of Framework educational programme for elementary education.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/11:A11011ES
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules