OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : odborná kniha (B)
Domácí pracoviště * : Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název * : Učitel a učebnice
Citace : Sikorová, Z. Učitel a učebnice: užívání učebnic na 2. stupni základních škol. 1. vyd. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2010. 120 s. ISBN 978-80-7368-923-0.
Podnázev :
užívání učebnic na 2. stupni základních škol
Rok * : 2010
Obor * : Pedagogika a školství
Forma vydání * :
Kód ISBN * : 978-80-7368-923-0
Označení vydání
(číslo vydání) :
1.
Místo vydání * : Ostrava
Vydáno : v ČR
Název edice a číslo svazku * : Neuveden
Počet stran * : 120
Počet výtisků knihy * : 200
Název nakladatele * : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
EID :
Klíčová slova anglicky * :
textbook; textbook use; textbook role; textbook authority
Popis v původním jazyce * :
Monografie se zabývá otázkami užívání učebnic na základní škole ve vztahu k učiteli a navazuje na publikaci I. Červenkové Žák a učebnice. V knize jsou popsány výsledky výzkumného projektu, jehož cílem bylo identifikovat roli, jakou hrají učebnice ve výuce na 2. stupni základní školy. Role učebnice je teoreticky analyzována z různých hledisek a je popsána její proměna v různých koncepcích výuky. Teoretická část se zaměřuje také na otázky autority učebnice a vlivu učebnic na vyučování a učení. Role učebnice byla empiricky ověřována ve výzkumném šetření na 10 ostravských základních školách ve 4 vyučovacích předmětech. Byly použity především metody pozorování, rozhovoru s žáky a rozhovoru s učiteli. Výsledky ukázaly, že učebnice mají na výuku na druhém stupni ZŠ značný vliv, a to především na obsah a nezanedbatelné míře i na didaktické zpracování hodin. Učebnice fungovaly především jako kurikulární projekt a následně ve výuce i jako didaktický prostředek pro učitele.
Popis v anglickém jazyce * :
The book focuses on the issues of textbook use in lower secondary schools from the viewpoint of the teacher and it is related to the book The Student and the Textbook by I. Cervenkova. The results of research project on identification of textbook role are described. The role of textbook is theoretically analyzed and the changing conceptions of the role are presented. The issues of authority of textbook and textbook control of teaching and learning were discussed as well. The role of textbooks was examined empirically in the investigation carried out in 10 schools in the city of Ostrava. The research methods of observations, interviews with students and interviews with teachers were applied. The research results showed that textbooks control the teaching in lower secondary schools to a large degree. First, they impacted on the lesson content largely and second, they influenced the teaching strategies, too.
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/10:A11011DN

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}