OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
VÝZKUM PROBLEMATIKY MULTIKULTURNÍ VÝCHOVY NA 1. STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Citace
Gúberová, M. VÝZKUM PROBLEMATIKY MULTIKULTURNÍ VÝCHOVY NA 1. STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
In:
Kam směřuje současný pedagogický výzkum? Sborník abstraktů XVIII. celostátní konference ČAPV..
Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2010. Technická univerzita v Liberci, 2010. ISBN 978-80-7372-626-3.
Subtitle
Publication year:
2010
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
Page from:
Page to:
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7372-626-3
ISSN code:
Proceedings title:
Kam směřuje současný pedagogický výzkum? Sborník abstraktů XVIII. celostátní konference ČAPV.
Proceedings:
Publisher name:
Technická univerzita v Liberci
Place of publishing:
Liberec
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
XVIII. celostátní konference ČAPV
Místo konání konference:
Liberec
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
multicultural education, questionnaire, interview, 3rd grade od primary school, 5th grade of primary school, opinion.
Annotation in original language:
Multikulturní výchova je stále aktuálním a diskutovaným tématem nejen ve světě, ale také v České republice. V letech 2002 a 2009 byly na 1. stupních základních škol (v 5., resp 3. ročnících) provedeny dvě výzkumné sondy, které se metodou dotazníku, resp. rozhovoru a dotazníku snažily zjistit, jaké jsou názory žáků na lidi jiné barvy pleti, co konkrétně je může vést k odmítání kontaktu s nimi a jaké konkrétní odlišnosti žáci vnímají. Srovnání výsledků obou sond naznačuje, zda se názory dětí v důsledku lepší informovanosti učitelů o problematice multikulturní výchovy mění žádoucím směrem.
Annotation in english language:
Multicultural education has still been very actual and discussed topic both all over the world and in the Czech Republic. In 2002 and 2009, two research probes were made in the 5th, or more precisely 3rd grades of primary school. By a questionnaire, or better to say an interview and the questionnaire, they tried to find out the pupils´ opinions of the people of different colour, what can lead them to rejecting to contact them and what concrete differences the querieds apperceive. A comparison of the results of both probes can indicate, if the children´s opinions are changing depending upon better teacher´s education in the area of multicultural education.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules