OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Podpora vzdělávání žáků s mentálním postižením
Citace
Kovářová, R. Podpora vzdělávání žáků s mentálním postižením.
In:
Wsparcie instytucjonalne osób niepelnosprawnych w Polsce i Republice Czeskiej.
první. vyd. Cieszyn: Wydawnictwo "ARKA", 2010. s. 56-66. ISBN 978-83-931587-1-3.
Subtitle
Publication year:
2010
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
ISBN code:
978-83-931587-1-3
Book title in original language:
Wsparcie instytucjonalne osób niepelnosprawnych w Polsce i Republice Czeskiej
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Cieszyn
Publisher name:
Wydawnictwo "ARKA"
Issue reference (issue number):
první:
Published:
v zahraničí
Author of the source document:
Number of pages:
11
Book page count:
195
Page from:
56
Page to:
66
Book print run:
200
EID:
Key words in English:
mental retardation, legislation, types of school for mental retardation pupils, government documents, Education Act
Annotation in original language:
Kapitola je zaměřena na legislativní opatření, která pozitivně ovlivňují výchovu a vzdělávání žáků s mentálním postižením v České republice. Předložené legislativní normy jsou pojaty v historickém kontextu, přičemž akcent je kladen na posledních 20 let, zejména na současnou platnou legislativní úpravu.
Annotation in english language:
The chapter is focused on the legislative measures that positively influence the education of students with mental retardation in the Czech Republic. lThe legislative norms are conceived in a historical context, the emphasis is placed on the last 20 years, in particular the overarching legislative action.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/10:A1101135
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules