OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra historie (25800)
Název * : Problém vzdělanosti Romů - historický pohled
Citace : Pavelčíková, N. Problém vzdělanosti Romů - historický pohled. In: Národnostní menšiny, multikulturalita, vzdělávání. 1. vyd. Praha: Ústav pro soudobé dějiny AV ČR, 2010. s. 163-171. ISBN 978-80-7285-129-4.
Podnázev :
Rok * : 2010
Obor * : Dějiny
Forma vydání * :
Kód ISBN * : 978-80-7285-129-4
Název knihy v originálním jazyce * : Národnostní menšiny, multikulturalita, vzdělávání
Název edice a číslo svazku * : Neuveden
Místo vydání * : Praha
Název nakladatele * : Ústav pro soudobé dějiny AV ČR
Označení vydání
(číslo vydání) :
1.
Vydáno : v ČR
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 9
Počet stran knihy * : 238
Strana od * : 163
Strana do * : 171
Počet výtisků knihy * : 500
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Roma population - written culture - illiteracy - contemporary education
Popis v původním jazyce * :
Romové přišli do Evropy jako ekonomicko-sociálně izolované skupiny žijící na okraji společnosti. Na rozdíl od majority jejich kultura postrádala písemnou formu. V období modernizace a zavádění povinné školní docházky zůstávali vesměs negramotní, význam vzdělání si dodnes příliš neuvědomují. Za komunistického režimu sice získala většina mládeže základní vzdělání (převážně neúplné, ve zvláštních školách). Teprve koncem osmdesátých let a po svržení komunistického režimu se začala úroveň vzdělanosti zvyšovat, ale dnešní sociální status Romů způsobuje její další stagnaci.
Popis v anglickém jazyce * :
Roma population came to Europe as economically and socially isolated groups living in the edge of the society. In contrast with majority society their culture lacked written form. During the modernization and introducing of obligatory school attendance they remained largely illiterates, they do not recognize the importance of education till now. The majority of youth obtained primary education during communist period (mostly fragmentary, in special schools). Only in the end of eighties and overthrow of communist regime the level of education has began to increase, but contemporary social status of Roma population causes its further stagnation.
Typ zdroje financování výsledku * : Jiné veřejné zdroje
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/10:A11010UO

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}