OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra sociální pedagogiky (45190)
Title:
Problémové chování dětí ve škole a možnosti řešení
Citace
Filipi, V. Problémové chování dětí ve škole a možnosti řešení.
In:
Pohledy expertů na mezilidské vztahy ve školách ostravského regionu. Škola a kázeň žáků.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2010. s. 44-55. ISBN 978-80-7368-911-7.
Subtitle
Publication year:
2010
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7368-911-7
Book title in original language:
Pohledy expertů na mezilidské vztahy ve školách ostravského regionu. Škola a kázeň žáků
Title of the edition and volume number:
neuveden
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
Ostravská univerzita
Issue reference (issue number):
:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Number of pages:
12
Book page count:
108
Page from:
44
Page to:
55
Book print run:
210
EID:
Key words in English:
Misbehavior, agressive behavior, school, prevention of misbehavior, interventions, positive behavioral interventions and support.
Annotation in original language:
Agresivní chování dětí ve škole, vůči sobě i vůči učitelům je tématem, jemuž je v současnosti věnována velká pozornost. Příspěvek se proto nevěnuje zkoumání výskytu problémového chování dětí ve škole, ale zabývá se otázkou jak s tímto chováním pracovat, jak pracovat s těmito dětmi. Přičemž vychází z výzkumů o různých přístupech v práci s delikventními dětmi a mládeží a prezentuje program, který, jak se autorka domnívá, může být využit v našich podmínkách.
Annotation in english language:
Agressive behavior of children at school not only to each other but also towards teachers is recently subject to which extensive amount of attention is paid to. Hence the aim of this report in not in research into appearance of this misbehavior of children at school, but deals with issue how to work with this type of behavior, and how to work with this children. Whereas it stem from different research about various approaches to work with deliquent youths, and presents some of those approaches, about which the author thinks, could be or already are applied in The Czech Republics environment.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules