OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra slavistiky - Oddělení rusistiky (25220)
Název:
Modifikace frazémů v titulcích ekonomických periodik
Citace
Mrověcová, L. Modifikace frazémů v titulcích ekonomických periodik.
In:
Parémie národů slovanských V.
Ostrava: FF OU v Ostravě, 2010. s. 119-127. ISBN 978-80-7368-930-8.
Podnázev
Rok vydání:
2010
Obor:
Jazykověda
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7368-930-8
Název knihy v originálním jazyce:
Parémie národů slovanských V
Název edice a číslo svazku:
Místo vydání:
Ostrava
Název nakladatele:
FF OU v Ostravě
Označení vydání
(číslo vydání):
:
Vydáno:
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
9
Počet stran knihy:
Strana od:
119
Strana do:
127
Počet výtisků knihy:
EID:
Klíčová slova anglicky:
journalistic style; headline in a newspaper,; phraseology; phraseme; idiom; metaphor; modifications; precedent; text
Popis v původním jazyce:
V článku se zaměřujeme na zjištění míry zastoupení modifikovaných frazémů v titulcích některých ruských a českých oficiálních ekonomických periodik (EP), na jejich typologii a interpretaci.Výsledky analýzy materiálu v tohoto sémantického pole ukázaly, že se v ruských EK periodikách objevují modifikované titulky ve větší míře než v českých EP. Hojná přítomnost frazelogizmů v EK periodikách, s početní převahou a s vyšším stupněm expesivity v ruském tisku, je potvrzením jednoho z typických projevů současného vývoje ruského jazyka, a to tendence k demokratizaci spisovného jazyka, které se nevyhnul ani odborný jazyk a v jeho rámci také ekonomický tisk.
Popis v anglickém jazyce:
The article is dealing with the extent, typology, and interpretation of modified phrasemes in the headlines of some Russian and Czech economic periodicals. The phrasemes, within a broad definition of this linguistic term, do not appear frequently in their original form in the headlines of economic periodicals. This can be rather easily explained considering the target reader group is oriented mainly on economic and business reality. On the other hand, relatively common are modifications of phrasemes.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules