OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Monitoring přidané hodnoty ve vzdělávání v Moravskoslezském kraji
Citace
Malčík, M. a Krpec, R. Monitoring přidané hodnoty ve vzdělávání v Moravskoslezském kraji.
In:
Monitoring přidané hodnoty ve vzdělávání v Moravskoslezském kraji.
Ostravská univerzita v Ostravě, 2010. ISBN 978-80-7368-912-4.
Subtitle
Publication year:
2010
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
13
Page from:
Page to:
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7368-912-4
ISSN code:
Proceedings title:
Monitoring přidané hodnoty ve vzdělávání v Moravskoslezském kraji
Proceedings:
Publisher name:
Ostravská univerzita v Ostravě
Place of publishing:
Neuveden
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Pedagogická evaluace 2010
Místo konání konference:
Ostravice
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
value added, monitoring of education, relative gain og knowledge
Annotation in original language:
Společnost čelí v současnosti stálému proudu změn a tyto změny vyvolávají mimo jiné tlak na akontabilitu škol. Od škol současnosti se očekává rozvoj v relativně autonomním režimu stimulovaný především zevnitř, vlastními silami. Pro dlouhodobé sledování kvality školy i pro realizaci interních a externích evaluačních aktivit by měl na škole existovat funkční monitorovací systém, který má pomoci zkvalitnit proces vzdělávání. Systém by měl být vytvořen tak, aby učitelům a ředitelům škol poskytoval prostřednictvím spolehlivých a validních informací zpětnou vazbu o kvalitě klíčových edukačních procesů na škole. Současně musí poskytovat dostatek relevantních informací žákům, rodičům a dalším partnerům vzdělávacího procesu a to v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů.
Annotation in english language:
Schools today face a constant stream of new problems and ambitious challenges that create significant pressure on their quality. If the education system and schools are to be able to reach the requirements demanded by society - and the question remains whether the demands, especially those of a short-term character, always need to be satisfied - three successive steps need to be carried out. Firstly, obtain relevant data about the way the system works; secondly, find out which parts of the system do not function properly, in accordance with the defined standards; and thirdly, attempt to rectify the imperfections.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/10:A11010MA
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules