OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra hudební výchovy (45010)
Title:
Hudba v mobilních telefonech současných středoškoláků
Citace
Ševčíková, V. a Barčíková, S. Hudba v mobilních telefonech současných středoškoláků.
In:
Musica viva in schola XXII..
Brno: Masarykova univerzita, 2010. Masarykova univerzita, 2010. s. 56-71. ISBN 978-80-210-5388-5.
Subtitle
Publication year:
2010
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
15
Page from:
56
Page to:
71
Form of publication:
ISBN code:
978-80-210-5388-5
ISSN code:
Proceedings title:
Musica viva in schola XXII.
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Masarykova univerzita
Place of publishing:
Brno
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Musica viva in schola XXII. Využití multimediálních technologií v hudební výchově
Místo konání konference:
Cikháj
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Annotation in original language:
Příspěvek se zabývá fenoménem mobilního telefonu a jeho aplikacemi, určenými především pro stahování, přehrávání a poslech hudby. Na vzorku devadesáti dvou studentů zkoumá preference hudební žánrů při výběru hudby do mobilního telefonu a nastiňuje možnosti využití tohoto komunikačního média v oblasti hudebněpedagogické praxe.
Annotation in english language:
The thesis deals with the mobile phone phenomenon and its applications specified for downloading, recording and listening to music. On the sample of ninety-two students it inquires into preferences of musical genres which students choose to listen to on their mobile phones and it also tries to draw out some possibilities of using this communication media in the musical-pedagogical reality.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules