OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Školy bez agresivity
Citace
Ries, L. Školy bez agresivity. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, PdF, Katedra sociální pedagogiky, 2010. Ostravská univerzita v Ostravě, PdF, Katedra sociální pedagogiky, 2010.
Subtitle
Publication year:
2010
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
Page from:
Page to:
Form of publication:
ISBN code:
ISSN code:
Proceedings title:
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Ostravská univerzita v Ostravě, PdF, Katedra sociální pedagogiky
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Pohledy expertů na mezilidské vztahy ve školách ostravského regionu
Místo konání konference:
Malenovice
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
philosophic-pedagogical conception; spirituality and education; labor school; beauty, art and education; pedagogics as philosophy, science and art
Annotation in original language:
Školy bez agresivity jsou založeny na skutečné, nikoliv pouze proklamované pedagogicko-antropologické koncepci celého člověka a přirozeného světa člověka. Aspekt morální je prioritou edukace. Edukace je výrazně orientována spirituálně, pracovně (Arteitsschule) a umělecky.
Annotation in english language:
Schools without aggressivity are based on real, not only on declared pedagogic-anthropological conception of integral human and natural world of human. Moral aspect is the priority of education. The education has a strong spiritual, labor (Arbeitsschule) and artistic orientation.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules