OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název * : The Teacher as a Researcher and How to Develop Research Knowledge among Students - Teachers in the Czech Republic
Citace : Seberová, A. The Teacher as a Researcher and How to Develop Research Knowledge among Students - Teachers in the Czech Republic. In: Advancing Quality Cultures for Teacher Education in Europe: Tensions and Opportunities. první. vyd. Umea, Sweden: Umea School of Education, Umea University, 2010. s. 161-182. ISBN 978-91-7459-042-5.
Podnázev :
Rok * : 2010
Obor * : Pedagogika a školství
Forma vydání * :
Kód ISBN * : 978-91-7459-042-5
Název knihy v originálním jazyce * : Advancing Quality Cultures for Teacher Education in Europe: Tensions and Opportunities
Název edice a číslo svazku * : Neuveden
Místo vydání * : Umea, Sweden
Název nakladatele * : Umea School of Education, Umea University
Označení vydání
(číslo vydání) :
první
Vydáno : v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 21
Počet stran knihy * : 301
Strana od * : 161
Strana do * : 182
Počet výtisků knihy * : 200
EID :
Klíčová slova anglicky * :
teacher as researcher; action research; teacher research; teacher profession; professional knowledge
Popis v původním jazyce * :
The article is focused on the analysis of the essence, purpose and meaning of teacher research, research competence in teacher profession and possibilities of research-based orientation in academic primary teacher education. In the Czech Republic, the universities in charge of teacher?s pre-service training are leading action research on the new programmes, which have been set up. The goal of the research project, which methodology and results are described in this paper, was to evaluate the validity of the Model of the Reflective Teaching with Elements of Action Research and its possibilities to support development of research skills among student - teachers.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/10:A1100ZLM

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}