OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra českého jazyka (25300)
Title:
Výslovnostní vzory při osvojování češtiny jako cizího jazyka
Citace
Adámková, I. Výslovnostní vzory při osvojování češtiny jako cizího jazyka.
In:
Čeština je cizí jazyk 2010. Úroveň A1 podle SERR..
Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010. Západočeská univerzita v Plzni, 2010. ISBN 978-80-7043-941-8.
Subtitle
Publication year:
2010
Obor:
Jazykověda
Number of pages:
5
Page from:
Page to:
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7043-941-8
ISSN code:
Proceedings title:
Čeština je cizí jazyk 2010. Úroveň A1 podle SERR.
Proceedings:
Publisher name:
Západočeská univerzita v Plzni
Place of publishing:
Plzeň
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Čeština je cizí jazyk 2010. Úroveň A1 podle SERR.
Místo konání konference:
Plzeň
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
acquisition of Czech language, pronunciation, speech patterns
Annotation in original language:
Příspěvek je rozdělen na tři části. 1. část poukazuje na důležitost zvukové roviny jazyka při studiu češtiny jako cizího jazyka. Ve 2. části se autorka soustředí na řečové vzory v procesu osvojování cizího jazyka. 3. část nabízí přehled zásad týkajících se výslovnosti, které by měli učitelé češtiny pro cizince respektovat.
Annotation in english language:
The article is divided into three parts. Part I points to the importance of a phonetic level in the study of Czech language as a foreign language. In Part II the author concentrates on the speech models in the process of the acquisition of a foreign language. Part III presents an overview of the principles regarding pronunciation which the teachers of Czech language should respect while teaching foreigners.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules