OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra výchovy k občanství (45060)
Title:
Stereotypy a předsudky v dynamickém pojetí interkulturního vzdělávání.
Citace
Labischová, D. Stereotypy a předsudky v dynamickém pojetí interkulturního vzdělávání..
In:
Multikulturalita a výchova k občanství ve středoevropském kontextu.
1. vyd. Praha: Epocha, 2011. s. 63-77. ISBN 978-80-7425-079-8.
Subtitle
Publication year:
2011
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7425-079-8
Book title in original language:
Multikulturalita a výchova k občanství ve středoevropském kontextu.
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Praha
Publisher name:
Epocha
Issue reference (issue number):
1.:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Number of pages:
11
Book page count:
123
Page from:
63
Page to:
77
Book print run:
200
EID:
Key words in English:
curricular reform, intercultural education, multicultural society, media, transcultural approach, stereotype, prejudice, culture of historical consciousness, empirical research
Annotation in original language:
Studie je věnována problematice sociálních (genderových, etnických, náboženských, národních) stereotypů a předsudků, jejich empirickému výzkumu a možnostem formování interkulturních postojů a rozvíjení interkulturní senzitivity v souladu s rámcovými vzdělávacími programy a současnými trendy v interkulturním vzdělávání.
Annotation in english language:
The study is devoted to social issues (gender, ethnic, religious, national) stereotypes and prejudices, their empirical research and the possibilities of shaping attitudes and intercultural development of intercultural sensitivity in accordance with the framework educational programs and current trends in intercultural education.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/11:A1100ZHM
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules