OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název * : Drama Education and Developing the Personality and Social Competencies of Teachers
Citace : Cisovská, H. Drama Education and Developing the Personality and Social Competencies of Teachers. In: ADVANCING QUALITY CULTURES FOR TEACHER EDUCATION IN EUROPE: Tensions and Opportunities. 1. vyd. Umea, Sweden: Umea School of Education, Umea University, Sweden, 2010. s. 267-285. ISBN 978-91-7459-042-5.
Podnázev :
Rok * : 2010
Obor * : Pedagogika a školství
Forma vydání * :
Kód ISBN * : 978-91-7459-042-5
Název knihy v originálním jazyce * : ADVANCING QUALITY CULTURES FOR TEACHER EDUCATION IN EUROPE: Tensions and Opportunities
Název edice a číslo svazku * : Neuveden
Místo vydání * : Umea, Sweden
Název nakladatele * : Umea School of Education, Umea University, Sweden
Označení vydání
(číslo vydání) :
1.
Vydáno : v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 18
Počet stran knihy * : 295
Strana od * : 267
Strana do * : 285
Počet výtisků knihy * : 200
EID :
Klíčová slova anglicky * :
drama education, personality and social competencies, teacher, curricular reform
Popis v původním jazyce * :
The demands of the teaching profession result from its nature which in essence is in active social interaction with pupils. Therefore, personal and social competencies make up the most important parts of teachers? competence especially of primary school teachers. This contribution deals with a structure of personal and social teacher competencies - for its development Tthis article introduces drama education as one of the effective possibilities for the development of teacher personal and social competence support. The article discusses some experience with the utilisation of drama education methods in pre-service teacher education.
Popis v anglickém jazyce * :
The demands of the teaching profession result from its nature which in essence is in active social interaction with pupils. Therefore, personal and social competencies make up the most important parts of teachers? competence especially of primary school teachers. This contribution deals with a structure of personal and social teacher competencies - for its development This article introduces drama education as one of the effective possibilities for the development of teacher personal and social competence support. The article discusses some experience with the utilisation of drama education methods in pre-service teacher education.
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/10:A1100YUO

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}