OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra informatiky a počítačů (31400)
Title:
Managing Educational Process in LMS with Using Petri Nets
Citace
Klimeš, C. a Balogh, Z. Managing Educational Process in LMS with Using Petri Nets.
In:
DIVAI 2010 - DISTANCE LEARNING IN APPLIED INFORMATICS.
Nitra: UKF Nitra, 2010. UKF Nitra, 2010. s. 107-116. ISBN 978-80-8094-691-3.
Subtitle
Publication year:
2010
Obor:
Informatika
Number of pages:
10
Page from:
107
Page to:
116
Form of publication:
ISBN code:
978-80-8094-691-3
ISSN code:
Proceedings title:
DIVAI 2010 - DISTANCE LEARNING IN APPLIED INFORMATICS
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
UKF Nitra
Place of publishing:
Nitra
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
DIVAI 2010 - DISTANCE LEARNING IN APPLIED INFORMATICS
Místo konání konference:
Nitra
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
petri nets, fuzzy petri nets, lms, educational process, fuzzy logic
Annotation in original language:
Cílovou funkcí systémů pro řízení výuky (Learning Management System - LMS) je směrování komunikace podle znalostí a schopností studenta a tím i měnit množství a náročnost předkládaných materiálů studentovi. V pojetí teorie řízení je tak zřejmý přechod od kombinačních postupů k řádům sekvenčním a optimalizovaným procesům (strategie průběžného hodnocení odrazu výuky studenta a na základě toho přizpůsobování dalšího výkladu je srovnatelná s duálním principem identifikace a adaptivního řízení). Pro popis a následné řízení takového způsobu výuky jsou s výhodou využitelné Petriho sítě.
Annotation in english language:
The final function of the learning management system (LMS) is routing the communication depending on the student´s knowledge and abilities and according to that changing the quantity and ambitiousness of the material offered to the student. In the theory of management there can be seen the evident transition from combinative practices to sequenced rows and optimized processes (strategy of continuous assessment of the reflection of student?s schooling and based on that adapting the further education is equal with the dual principle of identification and adaptable management). For the description and subsequent management in this way of learning Petri nets are advantageously utilised.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17310/10:A1100Y87
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules