OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31800)
Title:
Využití virtuální kartografie ve výuce
Citace
Kovář, M. a Krtička, L. Využití virtuální kartografie ve výuce. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010. Gaudeamus, 2010. s. 25-25. ISBN 978-80-7435-043-6.
Subtitle
Publication year:
2010
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
5
Page from:
25
Page to:
25
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7435-043-6
ISSN code:
Proceedings title:
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Gaudeamus
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Alternativní metody výuky 2010
Místo konání konference:
Praha
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Virtual Cartography, Virtual Globes, Virtual Maps in Education
Annotation in original language:
Kartografické prostředky představované zejména mapami a glóby tvoří nedílnou součást především geografické výuky. V posledních letech dochází k rozsáhlé virtualizaci těchto map a globů. Příspěvek reflektuje využití virtuálních kartografických prostředků na case study konkrétní aplikace a seznamo-vání učitelů v pedagogické praxi s nimi prostřednictvím konání workshopů a sdílením vytvářených materiálů.
Annotation in english language:
Cartographic resources posed by particular maps and globes are an integral part mainly of teaching geography. In recent years is typical large-scale virtualization of these maps and globes. Article re-flects the use of virtual cartographic resources in case study on specific applications and apprise of teachers in teaching practice with them by holding workshops and sharing of materials generated.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules