OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Title:
Konstrukce měrného nástroje pro výzkum dětského čtenářství
Citace
Homolová, K. Konstrukce měrného nástroje pro výzkum dětského čtenářství.
In:
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů.
Olomouc: Votobia, 2006. Votobia, 2006. s. 145-150. ISBN 80-7220-280-4.
Subtitle
Publication year:
2006
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
6
Page from:
145
Page to:
150
Form of publication:
ISBN code:
80-7220-280-4
ISSN code:
Proceedings title:
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Votobia
Place of publishing:
Olomouc
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů
Conference venue:
PdF UP Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
educational research, children?s reading, pubescents, questionnaire, semantic differential, Q-methodology, selected problems
Annotation in original language:
Příspěvek je zaměřen na metodologickou stránku zpracovávání disertačního záměru - práce s názvem Pedagogicko-didaktické a psychosociální aspekty dětského čtenářství. Autorka se věnuje možnostem i úskalím konstrukce měrného nástroje pro realizaci pedagogického výzkumu v oblasti pubescentního čtenářství. Blíže jsou analyzovány možné problematické položky pro dotazník, potenciál metody sémantického diferenciálu i způsoby vytváření Q-typů pro Q-metodologii.
Annotation in english language:
The paper focuses on methodological respect of the thesis called Educational and psycho-social aspects of children?s reading. The authoress follows selected area maked of possibilities and difficulties appearing by constructing the specific instrument for educational research in case of pubescent reading. Eventual problematic items of questionnaire are analysed, the force function of semantic differential and the way of creating Q-types are interpreted, too.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/06:A1000XUX
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules