OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Užívání učebnic a jiných textových materiálů v činnostech žáků na 2. stupni ZŠ jako výzkumný problém
Citace
Červenková, I. Užívání učebnic a jiných textových materiálů v činnostech žáků na 2. stupni ZŠ jako výzkumný problém.
In:
Sborník příspěvků z VI. ročníku konference studentů doktorských studijních programů..
Olomouc: Votobia, 2008. Votobia, 2008. ISBN 978-80-7220-315-4.
Subtitle
Publication year:
2008
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
6
Page from:
Page to:
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7220-315-4
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník příspěvků z VI. ročníku konference studentů doktorských studijních programů.
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Votobia
Place of publishing:
Olomouc
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů.
Místo konání konference:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
textbook, textbook use, textbook-based activities, curriculum materials
Annotation in original language:
Problematika užívání učebnic nepatří v českém ani v zahraničním pedagogickém výzkumu k preferovaným. Existující studie se většinou zabývají analýzou textových komponentů nebo reflektují význam učebnic pro učitele. Prvotní snahou tedy bylo shromáždit dostupné publikované odborné stati a výzkumy a provést jejich analýzu. Příspěvek tak prezentuje deskripci současného stavu zkoumání užívání učebnic v českém a evropském kontextu. Zároveň budou diskutovány silné a slabé stránky zamýšleného metodologického designu s odvoláním na již uskutečněný předvýzkum.
Annotation in english language:
Problems of textbook use do not belong to the prefered ones neither in Czech nor foreign pedagogic research. Existing studies are mostly concerned with analysis of text coponents or reflected the importance of textbooks for teachers. Therefore the primary effort was to gather the published experts´ articles and researches available and the analyse them. Thus, the article describes the recent state of textbook use research in both Czech and European context. With reference to pre-research already carried out, strong and weak points of the intendedm methodological design will be discussed simultaneously.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules