OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Učitelská profese a profesní hodnoty
Citace
Göbelová, T. Učitelská profese a profesní hodnoty.
In:
Profesia učitela v preprimárneja primárnej edukácii v teórii a výskumoch.
Banská Bystrica: UMB Banská Bystrica, 2009. UMB Banská Bystrica, 2009. s. 143-148. ISBN 978-80-8083-902-4.
Subtitle
Publication year:
2009
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
365
Page from:
143
Page to:
148
Form of publication:
ISBN code:
978-80-8083-902-4
ISSN code:
Proceedings title:
Profesia učitela v preprimárneja primárnej edukácii v teórii a výskumoch
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
UMB Banská Bystrica
Place of publishing:
Banská Bystrica
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Profesia učitel preprimárnej edukácie a učitel primárnej edukácie
Místo konání konference:
UMB Banská Bystrica
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Values, teachers professional values, methodological approach
Annotation in original language:
Obsah příspěvku je zaměřen na teoretickou analýzu pojmu hodnot - filosofické a psychologické přístupy k hdonotám. Z hlediska specifik učitelské profese jsou také analyzovány profesní hodnoty a možnosti metodologických přístupů na zjišťování hodnot vztahujících se k pracovní činnosti.
Annotation in english language:
The aim of paper is to provide a theoretical analysis of the term values concerning - axiological and psychological approach. Teacher s professional values as well as some methodological approach for seeking of the values concerning profession s activities has been analysed from the point of view of the profession s specific characteristics.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/09:A1000XTC
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules