OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu
*
:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště
*
:
Katedra českého jazyka (25300)
Název
*
:
Interference z nespisovných útvarů českého jazyky jako glottodidaktický problém
Citace :
Bogoczová, I. Interference z nespisovných útvarů českého jazyky jako glottodidaktický problém.
In:
Komunikace s dětmi a mládeží - spojující i rozdělující.
Ostrava: OU, 2009. OU, 2009. s. 7-12. ISBN 978-80-7368-765-6.
Podnázev :
Rok
*
:
2009
Obor
*
:
Jazykověda
Počet stran
*
:
6
Strana od
*
:
7
Strana do
*
:
12
Forma vydání
*
:
Kód ISBN
*
:
978-80-7368-765-6
Kód ISSN :
Název sborníku
*
:
Komunikace s dětmi a mládeží - spojující i rozdělující
Sborník :
Mezinárodní
Název nakladatele
*
:
OU
Místo vydání
*
:
Ostrava
Stát vydání :
Sborník vydaný v ČR
Název konference :
Komunikace s dětmi a mládeží - spojující i rozdělující
Místo konání konference
*
:
Ostrava
Datum zahájení konference
*
:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce
*
:
Evropská akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky
*
:
diglosia, language transfer, interference, dialect, literary and non-literary variety, substandard and stantard language, regional and national identity, microworld, microlanguage, microlinguistics, region-forming factors, spontaneous, erudite, scientific linguistic reflection, native speaker ability / competence, language error / deficit
Popis v původním jazyce
*
:
Příspěvek je o diglosii žáků, o potenciálních i reálných negativních transferech z dialektu, interdialektu nebo běžně mluveného jazyka do jazyka spisovného, o tom, zda je třeba tuto interferenci chápat jako patologickou, nevhodnou, škodlivou, anebo zda znalost nespisovných útvarů může mít i jisté výhody, zda se učitel češtiny má/nemá ve výuce věnovat i substandardu, zda je výuka v regionech s tradičním dialektem něčím specifická apod.
Popis v anglickém jazyce
*
:
The present contribution deals with diglosia of pupils, with potential or real negative language transfers - from a dialect (or interdialect) into literary language. It also raises several questions: Should we take interference as a pathological, inconvenient, bad phenomenon or can the knowledge of non-literary expressions bring students certain advantages? Should teachers devote some attention to substandard language on their lesson? Is the teaching of languages in regions with traditional dialect specific in a certain way?
Typ zdroje financování výsledku
*
:
Projekty CEP/Záměry CEZ
Seznam projektů :
ID Projektu
Název projektu
Seznam ohlasů :
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules