OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra anglistiky a amerikanistiky (25400)
Název * : Communication Strategies in Commercial Media Texts
Citace : Hopkinson, C. Communication Strategies in Commercial Media Texts. In: Communication Strategies in Text and Talk. 1. vyd. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity, 2009. s. 15-76. ISBN 978-80-7368-713-7.
Podnázev :
Rok * : 2009
Obor * : Jazykověda
Forma vydání * :
Kód ISBN * : 978-80-7368-713-7
Název knihy v originálním jazyce * : Communication Strategies in Text and Talk
Název edice a číslo svazku * : Neuveden
Místo vydání * : Ostrava
Název nakladatele * : Filozofická fakulta Ostravské univerzity
Označení vydání
(číslo vydání) :
1
Vydáno : v ČR
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 62
Počet stran knihy * : 294
Strana od * : 15
Strana do * : 76
Počet výtisků knihy * : 200
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Communication strategy; functional linguistics; interpersonal metafunction; Halliday; communicative intention; addressee; non-verbal communication; media discourse; critical discourse analysis; contrastive analysis; intercultural differences
Popis v původním jazyce * :
This chapter examines the selection and realization of communication strategies in Czech and English commercial media discourse. On the basis of a contrastive analysis, the aim of the chapter is to determine the similarities and differences between the application of the strategies in individual comparable samples of Czech and English discourse. The analytical approach draws mainly on Halliday?s functional linguistics and Critical Discourse Analysis (Fairclough, Van Dijk) and interprets communication strategies in line with the three basic metafunctions of linguistic communication, i.e. interpersonal, ideational and textual.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Projekty CEP/Záměry CEZ
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}