OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Profese učitele mateřské školy v proměnách času
Citace
Burkovičová, R. Profese učitele mateřské školy v proměnách času.
In:
Učiteľ v preprimárnej a primárnej edukácii-teoria, výskum, vývoj.
1. vyd. PedF UMB Banská Bystrica: PedF UMB Banská Bystrica, 2009. s. 119-142. ISBN 978-80-8083-814-0.
Subtitle
Publication year:
2009
Obor:
Aeronautika, aerodynamika, letadla
Form of publication:
ISBN code:
978-80-8083-814-0
Book title in original language:
Učiteľ v preprimárnej a primárnej edukácii-teoria, výskum, vývoj.
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
PedF UMB Banská Bystrica
Publisher name:
PedF UMB Banská Bystrica
Issue reference (issue number):
1:
Published:
v zahraničí
Author of the source document:
Number of pages:
24
Book page count:
253
Page from:
119
Page to:
142
Book print run:
200
EID:
Key words in English:
Profession, mother, teacher of nursery school, pedagogue, preschool pedagogue, parents, education, requirements, competence, characteristic, profession's specifity, law, pedagogic worker, denomination, Framework educational programme for preschool education, qualification, spheres, profession, researches at profession, preparation for profession.
Annotation in original language:
Pojmenování i pojetí profese učitele mateřské školy se v historii proměňovalo. V současnosti můžeme profesi charakterizovat souborem klíčových kompetencí. Specifika profese jsou dána více ukazateli, např. úlohou mateřské školy v systému celoživotního vzdělávání dítěte, významem, jež společnost profesi přisoudila, požadavky, závažností a odpovědností výkonu funkce učitele mateřské školy, věkovými zvláštnostmi dítěte v preprimárním věku. Profese se projevuje v několik oblastech, má etickou a odbornou dimenzi. Jako vědecký problém se řeší ve výzkumných úkolech a rozvojových programech. Současná příprava na profesi.
Annotation in english language:
Denomination and conception of teacher's profession at nursery school was transformed in history. Today we can characterize the profession by set of key-competence. Specificity of profession are given by more indicators, e.g., role of the nursery school in system of child's lifelong learning, meaning, which society predicate to profession, requirements, relevancy and responsibility the achievement the teacher's function at nursery school, child's age specialities in preprimary age. Profession express in several spheres, has ethical and special dimension. It solves as scientific problem at research tasks and developing programmes. Present preparation for profession.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/09:A1000X2Z
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules