OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra výtvarné výchovy (45030)
Název:
Kultúra-umenie-vzdělávanie
Citace
Terčová, M. Kultúra-umenie-vzdělávanie.
In:
Kultúra-umenie-vzdělávanie.
Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2009. Univerzita Mateja Bela, 2009. s. 49-52. ISBN 80-8083-107-6.
Podnázev
Rok vydání:
2009
Obor:
Umění, architektura, kulturní dědictví
Počet stran:
4
Strana od:
49
Strana do:
52
Forma vydání:
Kód ISBN:
80-8083-107-6
Kód ISSN:
Název sborníku:
Kultúra-umenie-vzdělávanie
Sborník:
Název nakladatele:
Univerzita Mateja Bela
Místo vydání:
Banská Bystrica
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Kultúra-umenie-vzdělávanie
Místo konání konference:
Banská Bystrica
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
art, education, spiritual body, art of the 20th century, natural intuition, adults and childs
Popis v původním jazyce:
Tvořívá výtvarná výchova má pro člověka - dítě formativní, komplexní, vzdělávací a výchovný význam. Pravý význam výtvarného umění, především 1. pol. 20. st., nás vede k zamyšlení o smyslu výtvarné výchovy. Ta rozvíjí nejen smyslové, ale hlavně duševní a duchovní schopnosti. Vůle v nevědomí jako chaos, cit v podvědomí jako pohyb a uvědomělé myšlení jako tvar. A právě tvar je prostředek výtvarné činnosti. Obzvášť malé dítě vnímá ještě přirozenou intuici velmi citlivě ve svém okolí, ve věcech živých i neživých, skryté tajemno,sílu, kterou někdy my chytří dospělí tak těžko hledáme. A to bychom si jako učitelé asi měli uvědomit.
Popis v anglickém jazyce:
Creative Art for the people - children, formative, comprehensive, educational and educational importance. The real meaning of art, especially the first half of the 20th Wed, leads us to think about the meaning of art education. It develops not only sensory, but also mental and spiritual abilities. Will in the unconscious as a chaos, a feeling in the subconscious and conscious movement as a form of thinking. And that shape is a means of artistic activity. Obzvášť young child sees a natural intuition still very sensitive to its surroundings, in both living and inanimate things, the hidden mystery, the power that sometimes we're smart adults looking so hard. And we as teachers should be aware about.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/09:A1200WW2
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules