OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra informatiky a počítačů (31400)
Title:
Programování na základních a středních školách
Citace
Fojtík, R. a Jirásková, D. Programování na základních a středních školách.
In:
Objekty 2009.
Hradec Králové: Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové, 2009. Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové, 2009. s. 75-83. ISBN 978-80-7435-009-2.
Subtitle
Publication year:
2009
Obor:
Informatika
Number of pages:
329
Page from:
75
Page to:
83
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7435-009-2
ISSN code:
Proceedings title:
Objekty 2009
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Objekty 2009
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
informatics, education, programming, research
Annotation in original language:
Příspěvek popisuje výsledky průzkumu, který se zabývá současným stavem výuky programování a algoritmizace na základních a středních školách. Průzkum se zaměřuje na zastoupení výuky programování, využití konkrétních výukových nástrojů a programovacích jazyků. Výuka programování na středních a základních školách se v současné době netěší velké popularitě. Na základních školách se programování objevuje většinou pouze jako náplň zájmových kroužků pro několik zájemců. Na středních školách je situace lepší, ale opět se to týká jen některých škol. Informatika se stále zaměňuje za schopnost práce s počítačem a ovládání vybraných programů. Část gymnázií a odborných průmyslových škol věnuje programování relativně dostatek prostoru ve svých vzdělávacích programech, ale mnohdy nepoužívá nejmodernější metodiky a postupy.
Annotation in english language:
This contribution shows results of research which deals with contemporary standard of programming and algorithmization teaching at primary and secondary schools. Authors try to find most frequent problems of this teaching and at the same time its subjects matter and methods in generally use and present some suggestions of possible solution. Nowadays this programming teaching is not very popular. At basic schools this subject is appeared only in some hobby clubs for a few interested persons. At secondary schools the situation is better. But teaching of informatics has been mixed up with ability of working with computer and software. Some grammar schools and technical colleges try to devote this programming teaching relatively a lot of time but not with the most modern methods and approaches.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules