OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra malby (50230)
Title:
Aloha Ovar Nuova
Citace
Kowolowski, F. Aloha Ovar Nuova.
In:
Je zde něco špatně?.
Praha: Galerie Václava Špály, 2008. Galerie Václava Špály, 2008. s. 3-3.
Subtitle
Publication year:
2008
Obor:
Umění, architektura, kulturní dědictví
Number of pages:
2
Page from:
3
Page to:
3
Form of publication:
ISBN code:
ISSN code:
Proceedings title:
Je zde něco špatně?
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Galerie Václava Špály
Place of publishing:
Praha
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
exhibition of czech contemporary art groups; František Lozinski o.p.s.; Kamera Skura; Record; I love 69 popgejů
Annotation in original language:
Je zcela patrné, že začátkem tohoto století své tvůrčí záměry nově formulují a stávají se značně skeptickými vůči společenským a globálním poměrům. Je to patrné hlavně v ostravském prostředí, pro něž je charakteristickým znakem přímé poselství skrze umění. Tato ?společenská? angažovanost a kritičnost charakterizuje všechny skupiny a je vodítkem pro uskutečnění nikoli utopických forem a gest, ale pro někdy až radikální kritičnost a nadsázku, která je spojená s ironií a dialogem s přítomností. Zdá se, že je to cesta, která je jedině správná a v této pozici obhájitelná. Na výstavě jsou zastoupeny generace nejmladších umělců se starší generací.
Annotation in english language:
It is quite evident that at the beginning of this century, his creative intentions newly formulated and have become very skeptical towards social and global situations. This is evident mainly in the Ostrava environment for which is the hallmark of direct messages through art. This 'social' engagement and criticism characterizes all groups and is a guide for implementation rather than the utopian forms and gestures, but sometimes radical criticism and hyperbole, which is associated with irony and dialogue with the present. It seems that there is a path that is only right in this position tenable. The exhibition represented the youngest generation of artists with the older generation.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules