OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Profesní potřeby učitelů primárního vzdělávání v nových podmínkách kurikulární reformy a požadavcích na profesní činnosti
Citace
Seberová, A. a Göbelová, T. Profesní potřeby učitelů primárního vzdělávání v nových podmínkách kurikulární reformy a požadavcích na profesní činnosti.
In:
Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu.
Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2009. Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2009. s. 165-180. ISBN 978-80-7368-769-4.
Subtitle
Publication year:
2009
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
731
Page from:
165
Page to:
180
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7368-769-4
ISSN code:
Proceedings title:
Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu
Místo konání konference:
PdF OU Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Profession; teacher profession; work motivation, work/ professional needs; job satisfaction; quality of work life
Annotation in original language:
Obsah příspěvku je zaměřen na teoretickou analýzu přístupů k učitelství v dimenzi diskurzu ?sporu o profesi?, pracovní motivaci a teorie pracovních potřeb, konstruktu pracovní motivace a kvality pracovního života. Dále bude v příspěvku popsána pilotní fáze empirického výzkumu, jehož problémem je analýza aktuálních profesních potřeb učitelů primárního vzdělávání vybraných ostravských základních škol a reflexe reálného výkonu učitelské profese v oblasti systému profesních činností ve vztahu k probíhající kurikulární reformě.
Annotation in english language:
Study is focused on teoretical analysis of paradigmas and discussion about ?profession? of teaching and conceptions, models of work motivation and work needs, job satisfaction and qualuity of work life. Next part is focused on the first planning stage of empirical research, which problem is to describe and analyze a professional needs of primary teachers and real performance of professional activities in relation to curricular reform.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/09:A1000VYL
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules