OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Profesní činnosti v podmínkách pedagogické praxe v pregraduálním vzdělávání učitelů primární školy a jejich výzkumná reflexe
Citace
Göbelová, T. a Seberová, A. Profesní činnosti v podmínkách pedagogické praxe v pregraduálním vzdělávání učitelů primární školy a jejich výzkumná reflexe.
In:
Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky.
Olomouc: Votobia Olomouc, 2009. Votobia Olomouc, 2009. s. 142-148. ISBN 978-80-7220-315-4.
Subtitle
Publication year:
2009
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
376
Page from:
142
Page to:
148
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7220-315-4
ISSN code:
Proceedings title:
Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Votobia Olomouc
Place of publishing:
Olomouc
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky
Conference venue:
PdF UJEP Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Teacher profession; professional activities; pre-service teacher education; pedagogical practice
Annotation in original language:
Obsah příspěvku je zaměřen na teoretickou analýzu přístupů k učitelství ve vztahu k diskusím a ?sporu o profesi? a pojetí profesních činností, jež dále doplňuje komparativní analýza vybraných evropských modelů učitelského vzdělávání se zaměřením na praktickou složku přípravy. Další část příspěvku je věnována inovovanému modelu souvislých pedagogických praxí v oboru Učitelství 1.st.ZŠ na PdF OU a možnostem jeho výzkumné reflexe. Představeny budou cíle výzkumu a náměty pro tvorbu výzkumných technik umožňující reflektovat kvalitu profesních činností studentů učitelství.
Annotation in english language:
Study is focused on teoretical analysis of paradigmas and discussion about ?profession? of teaching and conceptions of professional activites, which are completed to comparative analysis of select european models with view to practical part of teacher training. Next part is focused on model of pedagogical practice on the programme of pregradual teacher training of primary school teachers on Faculty of Education Ostrava University and possibilities of its research reflection.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/09:A1000VPP
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules