OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Příroda jako platforma pro rozvoj osobnosti dítěte a proces operacionalizace v edukační části pedagogického projektování
Citace
Šimik, O. Příroda jako platforma pro rozvoj osobnosti dítěte a proces operacionalizace v edukační části pedagogického projektování.
In:
Výsledky pedagogického projektování v bakalářském studiu učitelství pro mateřské školy.
Ostrava: PdF OU - Katedra pedagogiky primárního a alternativního vzdělávání, 2009. PdF OU - Katedra pedagogiky primárního a alternativního vzdělávání, 2009. s. 28-36. ISBN 978-80-7368-730-4.
Subtitle
Publication year:
2009
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
9
Page from:
28
Page to:
36
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7368-730-4
ISSN code:
Proceedings title:
Výsledky pedagogického projektování v bakalářském studiu učitelství pro mateřské školy
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
PdF OU - Katedra pedagogiky primárního a alternativního vzdělávání
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Výsledky pedagogického projektování v bakalářském studiu učitelství pro mateřské školy
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
environmental education, nature, values, preprimary education, pedagogical projecting, making educational goals
Annotation in original language:
Článek pojednává o důležitosti přírody v předškolní výchově dítěte. Člověk je součástí přírody, která je bránou k rozvoji lidskosti. V přírodě lze najít hodnoty, které se stávají klíčovými i pro život člověka ve společnosti. Pedagogické projektování v mateřské škole dává možnost, jak rozvíjet osobnost dítěte v kontextu přírodního prostředí. Pro efektivní dosažení stanovených výchovně-vzdělávacích cílů v oblasti rozvoje osobnosti dítěte je nutná svědomitá práce s kurikulem a operacionalizace jednotlivých cílů.
Annotation in english language:
The article points out importace of nature in preprimary education. The man is a part of the nature, which is the gate for development of humanity. In the nature, there is possible to found the values, which are very important for human life in the society. Pedagogical projecting in preprimary education is the opportunity of child´s development in the context of natural environment. Conscientious workmanship with curriculum and concrete expression of aims is necessary for effective making educational goals in the area of child´s progress.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules