OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informatiky a počítačů (31400)
Název:
Teaching of programming at secondary schools
Citace
Fojtík, R. a Drozdová, M. Teaching of programming at secondary schools.
In:
ICTE 2009.
Ostrava: University of Ostrava, 2009. University of Ostrava, 2009. s. 77-81. ISBN 978-80-7368-459-4.
Podnázev
Rok vydání:
2009
Obor:
Informatika
Počet stran:
232
Strana od:
77
Strana do:
81
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-7368-459-4
Kód ISSN:
Název sborníku:
ICTE 2009
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
University of Ostrava
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
ICTE 2009
Místo konání konference:
Rožnov pod Radhoštěm
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
informatics, education, programming, research
Popis v původním jazyce:
This contribution shows results of research which deals with contemporary standard of programming and algorithmization teaching at secondary schools. Authors try to find most frequent problems of this teaching and at the same time its subjects matter and methods in generally use and present some suggestions of possible solution. Nowadays this programming teaching is not very popular. At basic schools this subject is appeared only in some hobby clubs for a few interested persons. At secondary schools the situation is better. But teaching of informatics has been mixed up with ability of working with computer and software. Some grammar schools and technical colleges try to devote this programming teaching relatively a lot of time but not with the most modern methods and approaches.
Popis v anglickém jazyce:
Tento příspěvek popisuje výsledky průzkumu výuky programování na středních školách.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17310/09:A1000VNF
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules