OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31800)
Title:
DESTINAČNÍ MANAGEMENT V ČESKÉM ŠVÝCARSKU
Citace
Boruta, T. DESTINAČNÍ MANAGEMENT V ČESKÉM ŠVÝCARSKU.
In:
Geodny Liberec 2008 sborník příspěvků.
Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2009. Technická univerzita v Liberci, 2009. ISBN 978-80-7372-443-6.
Subtitle
Publication year:
2009
Obor:
Řízení, správa a administrativa
Number of pages:
7
Page from:
Page to:
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7372-443-6
ISSN code:
Proceedings title:
Geodny Liberec 2008 sborník příspěvků
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Technická univerzita v Liberci
Place of publishing:
Liberec
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Geodny Liberec 2008
Místo konání konference:
Liberec
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Bohemian Switzerland, destination management, brand marketing
Annotation in original language:
Příspěvek se zabývá institucionálními aspekty rozvoje cestovního ruchu v regionu České Švýcarsko. Je identifikován klíčový aktér rozvoje regionu, o.p.s. České Švýcarsko, jehož aktivity směřují k vytvoření silné přeshraniční destinace Českosaské Švýcarsko. Jsou popsány prioritní oblasti, ve kterých společnost vyvíjí aktivity vedoucí k naplnění rozvojové vize, tj. k šetrnému rozvoji regionu s důrazem na ochranu přírodních a kulturních hodnot, a je zhodnocen - v českých podmínkách inovativní - proces tvorby společného přeshraničního brandu destinace.
Annotation in english language:
The paper discusses the institutional aspects of tourism development in Czech Switzerland region. There was identified a key participant of the regional development - České Švýcarsko, o.p.s. This corporation focuses on making strong cross- border tourism destination, Bohemian-Saxon Switzerland. There were identified some priorities. Within the frame of those priorities the corporation pursues the activities lead to fill the scheme of the development, which means the regardful region development with the emphasis on protection of natural and cultural gualities in the area. In defined priorities, there is also evaluated the process of the creation of common cross-border brand.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17310/09:A0900V2U
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules