OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra anglistiky a amerikanistiky (25400)
Název * : Textové kolonie jako organizační princip a komunikační strategie v časopisech pro ženy a pro muže
Citace : Tomášková, R. Textové kolonie jako organizační princip a komunikační strategie v časopisech pro ženy a pro muže. In: Autorský záměr a jeho cesta k adresátovi. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2008. Ostravská univerzita v Ostravě, 2008. s. 68-76. ISBN 978-80-7368-592-8.
Podnázev :
Rok * : 2008
Obor * : Jazykověda
Počet stran * : 98
Strana od * : 68
Strana do * : 76
Forma vydání * :
Kód ISBN * : 978-80-7368-592-8
Kód ISSN :
Název sborníku * : Autorský záměr a jeho cesta k adresátovi
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání * : Ostrava
Stát vydání : Sborník vydaný v ČR
Název konference : Komunikační a textové strategie v rozhlasové, časopisecké, komerční a akademické publicistice
Místo konání konference * : FF OU v Ostravě
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Evropská akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
text linguistics; text type; discourse colony; cohesion; coherence; women magazines; men magazines; hypertext
Popis v původním jazyce * :
Studie vychází z Hoeyho termínu textová kolonie a prezentuje jej nejen jako vhodný a účinný klíč k popisu i interpretaci organizační struktury časopisů pro ženy a pro muže, ale také jako jejich dominantní komunikační strategii. Analýza rozkrývá dvě protikladné a zároveň komplementární tendence: na jedné straně desintegraci informace, která je čtenáři textové kolonie diskontinuitně ´dávkována´, na druhé straně integraci komponentů textových kolonií pestrou sítí kohezních návazností a rámcem kognitivních schémat. Studie rovněž upozorňuje na formální sounáležitost s hypertextem.
Popis v anglickém jazyce * :
The study draws upon Hoey?s term discourse colony and presents it as an effective key to the description and interpretation of the organisational structure of lifestyle magazines for men and women as well as of the principal communicative strategy deployed in these magazines. The analysis reveals two opposite but complementary tendencies: on the one hand a disintegration of information conveyed into colony-type texts, and on the other hand the integration of sets of items by means of a dense and varied network of cohesive ties and cognitive schemata. The paper also draws attention to the fact that colony texts may be seen as formally related to hypertext materials primarily found on the Internet.
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}