OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra historie (25800)
Title:
Historická analýza příčin periferního postavení jesenického regionu
Citace
Popelka, P. Historická analýza příčin periferního postavení jesenického regionu.
In:
Analýza příčin regionálních disparit v modelovém regionu Jesenicko v kontextu teorie regionálního marketingu.
1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 2009. s. 79-95. ISBN 978-80-7368-453-2.
Subtitle
Publication year:
2009
Obor:
Dějiny
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7368-453-2
Book title in original language:
Analýza příčin regionálních disparit v modelovém regionu Jesenicko v kontextu teorie regionálního marketingu
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
Ostravská univerzita
Issue reference (issue number):
1.:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Number of pages:
17
Book page count:
228
Page from:
79
Page to:
95
Book print run:
EID:
Key words in English:
complex regional marketing, region Jeseniky, regional disparities, local development, rural periphery
Annotation in original language:
Cílem této publikace je ucelené shrnutí dosavadních poznatků získaných během tzv. analyticko-teoretické fáze výzkumného projektu WD-35-07-1 "Komplexní regionální marketing rurálního periferního regionu Jesenicko". Cílem našeho projektu je především identifikace příčin disparitního vývoje Jesenicka a navržení strategie, která může přispět ke snížení míry divergence (disparit) tohoto regionu prostřednictvím inovativního konceptu regionálního rozvoje, za který považuje řešitelský tým koncepci komplexního regionálního marketingu.Publikace je logicky strukturovaná do tří částí. První část tvoří podrobná, zejména sociálně-geografická charakteristika zájmového území. V druhé části jsou prezentovány dílčí tématické studie.Poslední, třetí část, pak na konkrétních příkladech (případových studiích) dokládá úspěšnost dílčích procesů realizace regionálního marketingu v Irsku a Českém Švýcarsku.
Annotation in english language:
The aim of this publication is a comprehensive summary of existing knowledge gained during the analytical phase of theoretical research of the project WD-35-07-1 "Complex regional marketing of region Jeseniky". The project is focused to identify the causes of divergent development of Jeseniky region and propose a strategy which can contribute to reduce the rate of divergence (disparities) in the region within an innovative concept of regional development, complex regional marketing. Publication is logically structured into three parts. The first part consists of detailed socio-geographical characteristics of the region. In the second part are presented thematic studies. In the third part authors demonstrate case studies and the partial success of the implementation process of regional marketing in Ireland and in the Czech Switzerland.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules