OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra českého jazyka (25300)
Title:
Odborný styl a česká reklama
Citace
Srpová, H. Odborný styl a česká reklama.
In:
Język i literatura czeska w europejskim kontekście kulturowym.
Racibórz: PRO, 2008. PRO, 2008. s. 209-220. ISBN 978-83-60730-15-7.
Subtitle
Publication year:
2008
Obor:
Jazykověda
Number of pages:
12
Page from:
209
Page to:
220
Form of publication:
ISBN code:
978-83-60730-15-7
ISSN code:
Proceedings title:
Język i literatura czeska w europejskim kontekście kulturowym
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
PRO
Place of publishing:
Racibórz
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Język i literatura czeska w europejskim kontekście kulturowym
Místo konání konference:
Racibórz, PL
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Czech language; scientific style; advertising discourse
Annotation in original language:
Reklamy prezentované v českých médiích jsou ovlivněny diskursivním trendem k technikalizaci. Napodobují základní prostředky odborného stylu, aby zvýšily atraktivitu svého produktu nebo služby.
Annotation in english language:
Contemporary Czech advertising discourse is influenced by the tendency of technocalization, the tendency to pretend that what they offer is in fact a scientific text and information. The reason is to strengthen the persuasion and manipulation of target group.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules