OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra chemie (31500)
Title:
Popularizace přírodovědného vzdělávání v pregraduální přípravě učitelů
Citace
Solárová, M. Popularizace přírodovědného vzdělávání v pregraduální přípravě učitelů.
In:
Badania w dydaktyce przedmiotów przyrodniczych.
Krakow: Uniwersytet pedagogiczny, 2008. Uniwersytet pedagogiczny, 2008. s. 337-341. ISBN 978-83-7271-519-7.
Subtitle
Publication year:
2008
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
4
Page from:
337
Page to:
341
Form of publication:
ISBN code:
978-83-7271-519-7
ISSN code:
Proceedings title:
Badania w dydaktyce przedmiotów przyrodniczych
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Uniwersytet pedagogiczny
Place of publishing:
Krakow
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Badania w dydaktyce przedmiotów przyrodniczych
Místo konání konference:
Krakow
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
possibility of extending of scientific education in the undergraduate training of teachers , examples show
Annotation in original language:
Článek se zabývá možností popurazizace přírodovědného vzdělávání v rámci pregraduální přípravy učitelů chemie. Ukazuje možnosti, jak vytvořit chemickou show pro veřejnost apod.
Annotation in english language:
The article is aimed at possibility of extending of scientific education in the undergraduate training of teachers at the Department of Chemistry, Faculty of Science, Ostrava University. Possibility of the undergraduate training of teacher in obligatory as well as in optional forms of education is described. The actual examples show possibility of use of these forms for the popularization of chemistry for broad publicity. In addition, possibility of improvement of students motivation to study the science subjects, especially chemistry, is shown.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17310/08:A1000TGP
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules