OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra romanistiky - Oddělení španělštiny (25520)
Název:
Miguel Espinosa: concepción de la literatura y apropiaciones de la crítica
Citace
Bellón Aguilera, J. L. Miguel Espinosa: concepción de la literatura y apropiaciones de la crítica.
In:
Encuentros - Volumen II: Encuentros con la literatura y el teatro del mundo hispánico.
Katowice, Polsko: Oficyna Wydawnicza, 2008. Oficyna Wydawnicza, 2008. s. 64-78. ISBN 978-83-60743-11-9.
Podnázev
Rok vydání:
2008
Obor:
Jazykověda
Počet stran:
15
Strana od:
64
Strana do:
78
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-83-60743-11-9
Kód ISSN:
Název sborníku:
Encuentros - Volumen II: Encuentros con la literatura y el teatro del mundo hispánico
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Oficyna Wydawnicza
Místo vydání:
Katowice, Polsko
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Simposio Internacional de Hispanistas
Místo konání konference:
Polsko
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
realism - negative utopia - critical theory - ideology - field (literary, academic) - novel - philosophy of language - postmodernism.
Popis v původním jazyce:
Popis v anglickém jazyce:
The article analyses the conception of Miguel Espinosa?s (1926-1982) process of writing, his poetics. On the one hand the essay deals briefly with the appropriation of his work by part of the Academy and intellectuals, i. e., how some of the critics and analysts of Espinosa?s work saw it, and, on the other, with Espinosa?s own conception of literature. The article exposes Espinosa?s reflections about what realism in literature meant after Wittgenstein and Heidegger. In this poetics, nevertheless, contradictions surface, for the obsession about nominación clashes with an intention of a strange religious transcendentalism. A short exposition of the logics of ?postmodernism? was inevitable in order to explain Espinosa?s conscious poetics and the unconscious conditions of possibility of the texts.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules