OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Výchova řeči - jak na to?
Citace
Zezulková, E. Výchova řeči - jak na to?.
In:
Nová role učitele/budoucnost učitelů ve světě práce v Moravskoslezském kraji.
Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2008. Ostravská univerzita v Ostravě, 2008. s. 441-445. ISBN 978-80-7368-517-1.
Subtitle
Publication year:
2008
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
445
Page from:
441
Page to:
445
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7368-517-1
ISSN code:
Proceedings title:
Nová role učitele/budoucnost učitelů ve světě práce v Moravskoslezském kraji
Proceedings:
Publisher name:
Ostravská univerzita v Ostravě
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Nová role učitele/budoucnost učitelů ve světě práce v Moravskoslezském kraji
Conference venue:
Rožnov pod Radhoštěm
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
communication and diagnostic competetions of teachers, integration movements, individual needs of children and pupils, social integration
Annotation in original language:
Příspěvek je zamyšlením nad profesními kompetencemi učitelů v preprimárním a primárním vzdělávání se zaměřením na kompetenci komunikativní a diagnostickou. Dovednosti pedagogické diagnostiky jsou prostředkem současných integračních tendencí, neboť umožňují identifikovat a uvědomit si individuální potřeby dětí a žáků, jsou předpokladem optimalizace výuky. Kultivovanost mluvního projevu napomáhá vytvářet pozitivní klima v kolektivu a učí žáky vzájemné komunikaci, která je podmínkou úspěšné sociální integrace.
Annotation in english language:
This article is a reflection on professional qualification of teachers in pre-primary and primary education with emphasis on communicative and diagnostic competence. Skills of pedagogical diagnostics are means of contemporary integrative tendencies, because they allow to identify and realize individual needs of children and pupils, and they are precondition to optimization of teaching. Sophistication of speech act helps to create positive climate in the class and it teaches pupils reciprocal communication which is condition of successful integration.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/08:A1000SK9
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules