OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Title:
Inovativní výukové prostředí
Citace
Pavlíček, J. Inovativní výukové prostředí.
In:
Nová role učitele - Budoucnost učitelů ve světě práce v Moravskoslezském kraji.
Ostrava: Ostravská universita v Ostravě, 2008. Ostravská universita v Ostravě, 2008. s. 373-384. ISBN 978-80-7368-517-1.
Subtitle
Publication year:
2008
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
12
Page from:
373
Page to:
384
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7368-517-1
ISSN code:
Proceedings title:
Nová role učitele - Budoucnost učitelů ve světě práce v Moravskoslezském kraji
Proceedings:
Publisher name:
Ostravská universita v Ostravě
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Nová role učitele - Budoucnost učitelů ve světě práce v Moravskoslezském kraji
Místo konání konference:
Rožnov pod radhoštěm
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Innovative learning environment; e-learning; educational system; educational components; methodology
Annotation in original language:
Příspěvek se zabývá pojmem inovativního výukového prostředí, ukazuje specifikaci takového prostředí a roli učitele při jeho vytváření. Stručně vysvětluje i změny dalších komponent edu-kace při jejich vnoření do elektronického výukového prostředí. Inovativní výukové prostředí významně ovlivňuje způsob výuky, akceptuje a zvýrazňuje nové paradigma subjektově pojíma-ného modelu edukace s centrální úlohou žáka. Inovativní výukové prostředí vychází z informačních a komunikačních technologií, ale využívá je jako nástroje a ne jako cíle edu-kace. Stává se významnou základnou pro zefektivnění výuky.
Annotation in english language:
The paper focuses on a concept of the innovative learning environment, specifies this envi-ronment, and shows a teacher?s role in forming it. Also changes of the other educational components in the environment are briefly described. By innovative learning environment the instructional styles are significantly affected. This environment accepts and emphasizes a new educational paradigm with a learner as a subject of education with his/her central role. Inno-vative learning environment arises from information and communication technology, however it uses ICT as a tool, not as a goal. That way ICT is used as a base for effective instruction.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/08:A1000SIY
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules