OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra českého jazyka (25300)
Title:
Hypotéza tranzitivity v jazykovém vyučování
Citace
Čech, R. Hypotéza tranzitivity v jazykovém vyučování.
In:
Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole.
Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého v Olomouci, 2009. Vydavatelství Univerzity Palackého v Olomouci, 2009. s. 36-41. ISBN 978-80-244-2240-4.
Subtitle
Publication year:
2009
Obor:
Jazykověda
Number of pages:
6
Page from:
36
Page to:
41
Form of publication:
ISBN code:
978-80-244-2240-4
ISSN code:
Proceedings title:
Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Vydavatelství Univerzity Palackého v Olomouci
Place of publishing:
Olomouc
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole
Místo konání konference:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
transitivity, transitivity hypothesis, language corpus
Annotation in original language:
Příspěvek se zabývá možnostmi využití hypotézy tranzitivity v jazykovém vyučování. Hypotéza tranzitivity je založena na sémantickém pojetí tranzitivity, která je pojímána nikoliv dichotomicky, ale jako soubor příznaků realizujících se ve větě. Dále je představen způsob využití jazykového korpusu při analýze tranzitivity.
Annotation in english language:
The paper presents possibilities of usage the Transitivity Hypothesis in language-teaching. The Transitivity Hypothesis is based on a semantic approach to transitivity which define the transitivity not as a dichotomy, but as a cluster of features associated with a clause. The paper also shows perspective ways how to use a language corpus at transitivity analysis.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules