OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra technické a pracovní výchovy (45070)
Title:
CYFROWY A OBRAZOWY KLIP JAKO ŚRODEK POJEŃCIOWEJ I KONCEPCIJNEJ PREZENTACII NAUKI, VYNIKI BADAŃ
Citace
Tvarůžka, V. a Dostál, P. CYFROWY A OBRAZOWY KLIP JAKO ŚRODEK POJEŃCIOWEJ I KONCEPCIJNEJ PREZENTACII NAUKI, VYNIKI BADAŃ.
In:
Cyberuzależnienia - przeciwdziałanie uzależnieniom od komputera i internetu.
Krakow: Akademia Pedagogiczna, 2007. Akademia Pedagogiczna, 2007. s. 1-3. ISBN 83-920051-6-3.
Subtitle
Publication year:
2007
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
3
Page from:
1
Page to:
3
Form of publication:
ISBN code:
83-920051-6-3
ISSN code:
Proceedings title:
Cyberuzależnienia - przeciwdziałanie uzależnieniom od komputera i internetu
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Akademia Pedagogiczna
Place of publishing:
Krakow
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Cyberuzależnienia - przeciwdziałanie uzależnieniom od komputera i internetu
Conference venue:
Krakow
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Educational clip; conceptual knowledge; technological education; communication
Annotation in original language:
Tento příspěvek popisuje závěry dílčího výzkumu vizuálních struktur používaných v technologické edukaci. Ve výzkumu je ověřován výukový klip prezentující pojmové a konceptuální znalosti. Potřeba zkoumat struktury výukových klipů ve výuce je iniciována inovační tendencí, snahou zefektivnit vyučovací proces, zjednodušit či urychlit vzájemnou komunikaci a ověřit možnosti stimulace žákovy pozornosti tímto edukačním konstruktem
Annotation in english language:
This story describes conclusion of a particular research of visual structures used in a technological education. In the research there is checked an educational clip presenting conceptual knowledge. The necessity to search structures of educational clips during classwork is motivated by innovative trend, tendency to improve teaching process, simplify or accelerate bilateral communication and confirm possibilities of stimulation of pupil´s attention by this educational construct.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules