OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra slavistiky - Oddělení rusistiky (25220)
Název:
Tlumočnické dovednosti a jejich trénink v počáteční etapě studia
Citace
Rábeková, S. a Vilímek, V. Tlumočnické dovednosti a jejich trénink v počáteční etapě studia.
In:
Preklad a tlmočenie 8.
Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2008. Univerzita Mateja Bela, 2008. s. 194-198.
Podnázev
Rok vydání:
2008
Obor:
Jazykověda
Počet stran:
5
Strana od:
194
Strana do:
198
Forma vydání:
Kód ISBN:
Kód ISSN:
Název sborníku:
Preklad a tlmočenie 8
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Univerzita Mateja Bela
Místo vydání:
Banská Bystrica
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Preklad a tlmočenie 8
Místo konání konference:
Banská Bystrica, Univerzita Mateja Bela
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
interpreting, itnerpreter's skills, cognitive skills
Popis v původním jazyce:
Zvládnutí techniky mluveného projevu, koncentrace, rozdělení pozornosti a technik práce s pamětí jsou pro výkon povolání tlumočníka důležité. Vedle rozvoje převodové lingvistické kompetence v obou jazycích a převodové kompetence musí být trénink řečových dovedností a kognitivních schopností součástí jejich přípravy na vysokých školách.
Popis v anglickém jazyce:
The paper deals with development of professional interpreting competences of non-translation character. The competences are divided into a block of speech and cognitive skills. There are standard exercises presented in the paper focused on individual elements of speech skills (intonation, pauses, articulation, fluency of expression, and coordination of pace and accuracy in speech production) and cognitive skills (concentration, attention switching and distribution, memory, speed, and non-verbal fluency).
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules