OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra slavistiky - Oddělení rusistiky (25220)
Title:
Tlumočnické dovednosti a jejich trénink v počáteční etapě studia
Citace
Rábeková, S. a Vilímek, V. Tlumočnické dovednosti a jejich trénink v počáteční etapě studia.
In:
Preklad a tlmočenie 8.
Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2008. Univerzita Mateja Bela, 2008. s. 194-198.
Subtitle
Publication year:
2008
Obor:
Jazykověda
Number of pages:
5
Page from:
194
Page to:
198
Form of publication:
ISBN code:
ISSN code:
Proceedings title:
Preklad a tlmočenie 8
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Univerzita Mateja Bela
Place of publishing:
Banská Bystrica
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Preklad a tlmočenie 8
Místo konání konference:
Banská Bystrica, Univerzita Mateja Bela
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
interpreting, itnerpreter's skills, cognitive skills
Annotation in original language:
Zvládnutí techniky mluveného projevu, koncentrace, rozdělení pozornosti a technik práce s pamětí jsou pro výkon povolání tlumočníka důležité. Vedle rozvoje převodové lingvistické kompetence v obou jazycích a převodové kompetence musí být trénink řečových dovedností a kognitivních schopností součástí jejich přípravy na vysokých školách.
Annotation in english language:
The paper deals with development of professional interpreting competences of non-translation character. The competences are divided into a block of speech and cognitive skills. There are standard exercises presented in the paper focused on individual elements of speech skills (intonation, pauses, articulation, fluency of expression, and coordination of pace and accuracy in speech production) and cognitive skills (concentration, attention switching and distribution, memory, speed, and non-verbal fluency).
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules