OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Title:
Analýza nákupního košíku
Citace
Burda, M. Analýza nákupního košíku.
In:
Soft kompetence v informační společnosti.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2008. Ostravská univerzita, 2008. s. 7-13. ISBN 978-80-7368-513-3.
Subtitle
Publication year:
2008
Obor:
Number of pages:
Page from:
7
Page to:
13
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7368-513-3
ISSN code:
Proceedings title:
Soft kompetence v informační společnosti
Proceedings:
Publisher name:
Ostravská univerzita
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Soft kompetence v informační společnosti
Conference venue:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
data mining, association rules, basketcase analysis
Annotation in original language:
Získávání znalostí z databází je v marketingu často aplikováno jako nástroj k lepšímu pochopení trhu a objevení vzorů chování zákazníků. Text si klade za cíl představit hlavní principy oboru získávání znalostí z databází a ukázat jednu z jeho širokých možností použití v marketingové praxi - analýzu nákupního košíku.
Annotation in english language:
Knowledge discovery in databases is often used in marketing as a tool for better understanding of the market and for recognition of customers' behaviour patterns. The aim of this text is to present the main principles of data mining by showing an exemplary method applicable in marketing - the basket case analysis.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules