OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Aplikovaná fenomenologie - poznání smyslu a účelu existence
Citace
Göbelová, T. Aplikovaná fenomenologie - poznání smyslu a účelu existence.
In:
Pedagogický výzkum jako podpora porměny současné školy.
Hradec Králové: PdF UHK, 2008. PdF UHK, 2008. s. 25-25. ISBN 978-80-7041-958-8.
Subtitle
Publication year:
2008
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
58
Page from:
25
Page to:
25
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7041-958-8
ISSN code:
Proceedings title:
Pedagogický výzkum jako podpora porměny současné školy
Proceedings:
Národní
Publisher name:
PdF UHK
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Pedagogický výzkum jako podpora porměny současné školy
Místo konání konference:
UHK Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
teacher education, learning to be, concept of beaning, phenomenology, phenomenology of practise, qualitative research, essay method, philosophy of education
Annotation in original language:
Příspěvek je zaměřen na možnosti využití kvalitativního výzkumu v obalsti aplikované fenomenologie pro konkrétní uplatnění fenomenologického "poznání smyslu a účelu existence" ve výuce studentů učitelství í 1.stupně
Annotation in english language:
The paper shows how to use knowledge of the results of qualitative research in the field of the applied phenomenology when applying the phenomenological methode of "recognizing of the sense and purpose of the existence" in educational process of priemry school teachers.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/08:A1000R8B
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules