OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Title:
Aktuálnost problematiky porozumění textu a její integrace v současném školském kurikulu
Citace
Metelková Svobodová, R. Aktuálnost problematiky porozumění textu a její integrace v současném školském kurikulu.
In:
čeština.
s. 101-118.
Subtitle
Publication year:
2008
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
17
Page from:
101
Page to:
118
Form of publication:
ISBN code:
ISSN code:
Proceedings title:
čeština
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Neuveden
Place of publishing:
Neuveden
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Nová role učitele - budoucnost učitelů ve světě práce v Moravskoslezském kraji.
Místo konání konference:
Rožnov pod Radhoštěm
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
reading literacy, Czcech educational system, Framework educational programme
Annotation in original language:
Příspěvek se soustřeďuje na jeden ze stěžejních aspektů současného českého školství, a to problematiku porozumění textu, tedy čtenářskou gramotnost, českých žáků základní školy. Stranou nezůstává ani další důležitá součást, tj. pojetí porozumění textu v současném školském kurikulu ? Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání.
Annotation in english language:
The entry deals with a broad up-to-date issue of a reading literacy. This dilemma is one of the most important theme for the Czech educational system nowadays. The authoress views this issue also in the term of the Framework educational programme for a primary and secondary education.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules