OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Učitel v roli manažera
Citace
Tomášová, A. Učitel v roli manažera: Od rámcového vzdělávacího programu ke Školnímu vzdělávacímu programu, idea a realita....
In:
CIVICS 2007.
PdF Ostrava: Katedra společenských věd, 2008. Katedra společenských věd, 2008. s. 86-89. ISBN 978-80-7368-563-8.
Subtitle
Od rámcového vzdělávacího programu ke Školnímu vzdělávacímu programu, idea a realita...
Publication year:
2008
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
109
Page from:
86
Page to:
89
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7368-563-8
ISSN code:
Proceedings title:
CIVICS 2007
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Katedra společenských věd
Place of publishing:
PdF Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Od rámcového vzdělávacího programu ke školnímu vzdělávacímu programu, idea a realita...
Místo konání konference:
Ostrava, Pedagogická fakulta
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Curriculum reform, educational process, scheduling, organization, realization, evaluation
Annotation in original language:
Kurikulární reforma představuje změnu v práci učitele, který se zaměřuje na osobnostní rozvoj žáka a na jeho socializaci. Obsah učiva se stává prostředkem plnění cílů a rozvoje žáka v podobě kompetencí a očekávaných výstupu. Na práci učitele se kladou jiné požadavky: dovednost pracovat v týmu, uplatnění manažérských kompetencí. Učitel vede edukační proces ve fázích: plánování, organizování, realizace, hodnocení a vystupuje v rolích průvodce, facilitátora, diagnostika, garanta a manažera.
Annotation in english language:
Curriculum reform presents the change in work of teacher, who focus on pupil's personál development and on his socialization. The content of the subject becomes key driver in achieving of chosen targets and pupils developement in form of competence and expected outputs. Different requirements are expected from teacher's work: teamwork skill, competences to manager people. Teacher faces educational process suit in following phases: scheduling, organization, realization, evaluation and he represents the roles of guider, facilitator, diagnostik, guarantor and manager.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/08:A0900PS4
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules