OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra technické a pracovní výchovy (45070)
Title:
Výukový klip a jeho využití při expozici pojmových a konceptuálních znalostí
Citace
Tvarůžka, V. Výukový klip a jeho využití při expozici pojmových a konceptuálních znalostí.
In:
Trendy technického vzdělávání.
s. 151-153. ISBN 978-80-7220-311-6.
Subtitle
Publication year:
2008
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7220-311-6
Book title in original language:
Trendy technického vzdělávání
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Olomouc
Publisher name:
Neuveden
Issue reference (issue number):
:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Number of pages:
267
Book page count:
Page from:
151
Page to:
153
Book print run:
EID:
Key words in English:
Educational clip; conceptual knowledge; technological education; communication;
Annotation in original language:
Tento příspěvek popisuje závěry dílčího výzkumu vizuálních struktur používaných v technologické edukaci. Ve výzkumu je ověřován výukový klip prezentující pojmové a konceptuální znalosti. Potřeba zkoumat struktury výukových klipů ve výuce je iniciována inovační tendencí, snahou zefektivnit vyučovací proces, zjednodušit či urychlit vzájemnou komunikaci a ověřit možnosti stimulace žákovy pozornosti tímto edukačním konstruktem
Annotation in english language:
This story describes conclusion of a particular research of visual structures used in a technological education. In the research there is checked an educational clip presenting conceptual knowledge. The necessity to search structures of educational clips during classwork is motivated by innovative trend, tendency to improve teaching process, simplify or accelerate bilateral communication and confirm possibilities of stimulation of pupil´s attention by this educational construct.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules