OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra psychologie (25700)
Title:
Výchova k prosociálnímu chování
Citace
Záškodná, H. a Kubicová, A. Výchova k prosociálnímu chování.
In:
Recenzovaný sborník z mezinárodní konference na téma: Výchova ke zdraví a kvalita života.
České Budějovice: PdF JU, 2007. PdF JU, 2007. s. 48-54. ISBN -.
Subtitle
Publication year:
2007
Obor:
Psychologie
Number of pages:
Page from:
48
Page to:
54
Form of publication:
ISBN code:
-
ISSN code:
Proceedings title:
Recenzovaný sborník z mezinárodní konference na téma: Výchova ke zdraví a kvalita života
Proceedings:
Publisher name:
PdF JU
Place of publishing:
České Budějovice
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Výchova ke zdraví a kvalita života
Místo konání konference:
Hluboká nad Vltavou
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
pro-social behaviour; personality characteristic; altruism; education of prosocial behaviour
Annotation in original language:
Prosociální chování je determinováno řadou osobnostních charakteristik a také procesy sociálního učení s vývojem mravních norem. Příspěvek se zabývá stanovením hranic prosociálního chování a možností jeho vzdělání, s ohledem na trendy presentované ve světové psychologické literatuře.
Annotation in english language:
Pro-social behaviour is determined by a series of personality characteristics and also processes of social learning too with development of moral norms. The paper deals with an academic delimitation of prosocial behaviour and a possibility of its education, in the light of down-to-date trends in the world psychological literature presented.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules