OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra informatiky a počítačů (31400)
Title:
Distanční výuka programování
Citace
Fojtík, R. Distanční výuka programování.
In:
DIVAI 2007.
Nitra, Slovensko: FPV UKF v Nitre, 2007. FPV UKF v Nitre, 2007. ISBN 978-80-8094-123-9.
Subtitle
Publication year:
2007
Obor:
Počítačový hardware a software
Number of pages:
Page from:
Page to:
Form of publication:
ISBN code:
978-80-8094-123-9
ISSN code:
Proceedings title:
DIVAI 2007
Proceedings:
Publisher name:
FPV UKF v Nitre
Place of publishing:
Nitra, Slovensko
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
DIVAI 2007
Místo konání konference:
Nitra
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Distance educatiion, Design Patterns First, coomunication, Object First, Object Oriented Paradigm, programing
Annotation in original language:
Příspěvek se zabývá problematikou distanční výuky v oblasti programování. V současné době se v oblasti výuky programování hledají nové přístupy a metody. Metody Algorithms a Imperativ First přestávají vyhovovat a mnohem větší roli ve výuce začíná hrát objektově orientované paradigma. Část vyučujících dává přednost přístupu Object First případně Design Patterns First. Velmi důležitou roli hraje při výuce programování nejen předávání znalostí, ale rovněž praktických dovedností. Proto je nutné, aby studenti pracovali průběžně a postupovali od jednodušších projektů ke složitějším. Tutor distanční výuky programování musí navrhnout vhodnou míru četnosti korespondenčních úkolů, způsoby komunikace a rozsah úkolů. Jako velmi vhodné se jeví zajistit komunikaci mezi samotnými studenty, kteří si vyměňují své znalosti a zkušenosti.
Annotation in english language:
This paper is about problems of distance education of programming. At now we search new procedures and methods for education of programming. Methods Algorithms First or Imperativ First are no match for progressive system. Teachers should prefer Object-Oriented Paradigm. Part of teachers prefer methods Object First or Design Patterns First. Very important role in teaching of programming is transmitting practical skills. Students must study continuous and they proceed from simple to complicated programme and project. A tutor of distance education must design system of assignments, quantity, ambitiousness assignments and tasks, system of communication. He must stimulate cooperation between students. They can purvey and share their knowledge and experience.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules