OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra informatiky a počítačů (31400)
Title:
Příprava sluchově postižených studentů ke studiu aplikované informatiky
Citace
Habiballa, H., Telnarová, Z. a Habiballa, L. Příprava sluchově postižených studentů ke studiu aplikované informatiky.
In:
DIVAI 2007.
Nitra: UKF, 2007. UKF, 2007. s. 74-79. ISBN 978-80-8094-123-9.
Subtitle
Publication year:
2007
Obor:
Informatika
Number of pages:
6
Page from:
74
Page to:
79
Form of publication:
ISBN code:
978-80-8094-123-9
ISSN code:
Proceedings title:
DIVAI 2007
Proceedings:
Publisher name:
UKF
Place of publishing:
Nitra
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Distačné vzdelavanie Aplikovaná Informatika
Místo konání konference:
Nitra
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
handicapped students
Annotation in original language:
Ostravská Univerzita již po deset let organizuje vzdělávání v oblasti aplikované informatiky v distanční podobě. Toto studium je specificky nabízeno také studentům se smyslovým postižením - především sluchovým. Tito studenti mají distanční studium ještě více složité a proto je nabízen přípravný kurz ke studiu podporovaný projektem Equal. Článek rozebírá zkušenosti a názory studentů a nastiňuje zajímavou zpětnou vazbu z pilotního běhu projektu.
Annotation in english language:
University of Ostrava offers education in the frame of distance applied computer science studies. The studies are specifically open to handicaped students especially with hearing defect. These students suffer from additional problems concerning distance studies and therefore there is a preparatory course supported by Equal project. The article analyses experience and opinions of students and introduces interesting feedback from pilot project.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17310/07:A1000K27
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules