OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra českého jazyka (25300)
Title:
Dekódování jazyka emocí v reklamě
Citace
Srpová, H. Dekódování jazyka emocí v reklamě.
In:
Wyrażanie emocji.
Łodź, Polsko: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2006. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2006. s. 511-518. ISBN 978-83-7525-025-1.
Subtitle
Publication year:
2006
Obor:
Jazykověda
Number of pages:
599
Page from:
511
Page to:
518
Form of publication:
ISBN code:
978-83-7525-025-1
ISSN code:
Proceedings title:
Wyrażanie emocji
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Place of publishing:
Łodź, Polsko
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Wyrażanie emocji
Místo konání konference:
Łodź, Polsko
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
advertising; manipulation; persuasion; emotion; verbal means; non-verbal means
Annotation in original language:
Článek se zaměřuje na nejúčinnější zbraň reklamní manipulace - na emoce. Všímá si využití negativních emocí (šok, strach, kombinace strachu a empatie) i pozitivních (humor, humor spojený s ironií). Analyzuje verbální i neverbální prostředky v reklamách užitých za tímto účelem.
Annotation in english language:
The article focuses on advertising most effective weapon, the use of emotions to manipulate. Emotions are the most effective means of persuasion.Taking into account the intention of the source and the type of presentation, the article deals with cases of advertising which stimulate negative emotions (fear, shock, combination of fear and empathy) and that which generate positive emotions, such as humour or humour linked with irony. The author analyses the verbal and non-verbal devices used for this purpose in advertising.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17250/06:00000115
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules