OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Komunikativní kompetence u dětí s lehkou mentální retardací
Citace
Zezulková, E. Komunikativní kompetence u dětí s lehkou mentální retardací.
In:
Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Ostrava: PdF OU, 2007. PdF OU, 2007. s. 226-230. ISBN 978-80-7368-287-3.
Subtitle
Publication year:
2007
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
5
Page from:
226
Page to:
230
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7368-287-3
ISSN code:
Proceedings title:
Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Proceedings:
Národní
Publisher name:
PdF OU
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
verbal communication, communication skills, school integration, social integration, pupils with slight mental disorder, the differentiating ability of the brain, phonemic differentiation, phonemic awareness
Annotation in original language:
Příspěvek zdůvodňuje nutnost systematického působení na rozvoj řeči u dětí s lehkou mentální retardací, a to zejména v oblasti sluchové diferenciace. Stručně charakterizuje příčiny nedostatečného řečového rozvoje, blíže se pak zabývá foneticko ? fonematickými poruchami a jejich podílem v celkovém obraze symptomatických poruch řeči u dětí s lehkou mentální retardací. Příspěvek poukazuje rovněž na vzájemné souvislosti mezi myšlením a řečí a klade důraz na rozvoj komunikačních kompetencí v procesu školské integrace.
Annotation in english language:
The article analyses the conditions for development of speech in children with mental disorder and the particularities of using speech in social context. It points out the mutual connections between thinking and speech and it puts the emphasis on the development of communication competence in the process of school integration. It gives reasons for the necessity of systematic affecting the development of speech in children with slight mental disorder focused on the phonemic differentiation.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/07:A1300IYD
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules